Өнөөдөр:2021-11-27

Хэрхэн муу зуршлаа хаяж, сайн зуршлаар солих вэ?

Муу зуршил нь таны амьдралыг тасалдуулж, зорилгодоо хүрэхэд саад болдог. Эдгээр нь таны эрүүл мэндэд оюун санаа, бие бялдрын хувьд аюул учруулдаг. Тэд таны цаг хугацаа, эрч хүчийг дэмий зүйлд зарцуулдаг. Тэгэхээр бид яагаад тэдгээрийг хийсээр байгаа юм бэ? Хамгийн гол нь та үүн дээр хйиж чадах зүйл байна уу? Яаж өөрийнхөө муу зан араншинг устгаж оронд нь сайн зан араншинтай болох вэ?

Надад бүх хариулт байхгүй, гэхдээ үргэлжлүүлэн уншиж, муу зуршлаа хэрхэн хаях талаар сурч мэдсэн зүйлээ хуваалцах болно.
Муу зуршил юунаас болдог вэ?
Таны ихэнх муу зуршлууд хоёр зүйлээс болдог.

Стресс, уйтгартай байдал.

Ихэнх тохиолдолд муу зуршлууд нь ердөө л стресс, уйтгартай тэмцэх арга юм. Хумсаа хазахаас эхлээд дэлгүүр хэсэх зардлыг хэтрүүлэх, амралтын өдөр бүр унтаж өнгөрөөх, интернэтэд цагаа үрэх гээд бүх зүйл стресс, уйтгартай байдалд энгийн хариу үйлдэл болж чаддаг. Гэхдээ ийм байх албагүй. Та өөртөө стресс, уйтгар гунигийг арилгах шинэ эрүүл аргуудыг зааж өгч, дараа нь муу зуршлуудынхаа оронд орлуулж болно.

Toki аппаас энд дарж боловсролын бүх төрлийн үйлчилгээг аваарай.

Муу зуршлуудын цаана тодорхой итгэл үнэмшил, шалтгаан байдаг уу? Өөрт чинь муу зүйлийг барихад хүргэсэн гүнзгий зүйл – айдас, үйл явдал эсвэл хязгаарлагдмал итгэл үнэмшил үү? Муу зуршлынхаа шалтгааныг таньж мэдэх нь түүнийг арилгахад маш чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Та муу зуршлаа арилгадаггүй, харин орлуулдаг.
Яг одоо сайн, муу гэсэн бүхий л зуршил таны амьдралд тодорхой шалтгааны улмаас байдаг.

Жишээлбэл, компьютерээ асаасан даруйдаа фэйсбүүк нээх нь танд холбогдох мэдрэмжийг төрүүлдэг. Үүний зэрэгцээ эдгээр бүх мэдэгдэлүүдийг үзэх нь таны бүтээмжийг алдагдуулж, таны анхаарлыг хувааж, сэтгэлийн хямралд автдаг. Гэхдээ, энэ нь таныг “алдаж” байгаа юм шиг санагдахаас сэргийлдэг … тиймээс та үүнийг дахин хийх хүсэл төрдөг.

Үүний оронд та муу зуршлаа ижил төстэй ашиг тусыг өгдөг шинэ зуршлаар солих хэрэгтэй.

Жишээлбэл, хэрэв та стресст орсон үедээ тамхи татдаг бол ийм зүйл тохиолдвол “зүгээр л тамхиа зогсоох” нь буруу төлөвлөгөө юм. Үүний оронд та стрессээ тайлах өөр аргыг бодож олоод тамхи татахын оронд шинэ зан үйлийг оруулах хэрэгтэй. Өөрөөр хэлбэл, муу зуршлууд нь таны амьдралын зарим хэрэгцээг шийдвэрлэдэг. Тийм ч учраас муу зуршлаа яг тэр хэрэгцээнд нийцсэн эрүүл зан үйлээр солих нь дээр. Хэрэв та муу зуршлаа солихгүйгээр зүгээр л хаячихна гэж бодож байгаа бол хангагдаагүй тодорхой хэрэгцээтэй байгаа тул “зүгээр л битгий хий” гэсэн хэв маягаа хэрэгжүүлэхэд хэцүү байх болно.

Муу зуршлаа хэрхэн хаях вэ?
Муу зуршлаа хаях, үйл явцыг шинэ аргаар эргэцүүлэн бодох зарим нэмэлт санаануудыг энд оруулав.

  • Муу зуршлаа орлох хүнээ сонгоорой. Муу зуршлыг өдөөж буй стресс эсвэл уйтгартай байдалтай тулгарвал хэрхэн хариу үйлдэл үзүүлэхээ урьдчилан төлөвлөх хэрэгтэй. Тамхи татах хүсэл төрөхөд та юу хийх гэж байна вэ? (Жишээ нь: оронд нь амьсгалын дасгал хийх.) Фэйсбүүк таны ажлыг хойшлуулахыг уриалж байхад та юу хийх гэж байна вэ? (Жишээ нь: ажилд зориулж нэг өгүүлбэр бич.) Энэ нь юу ч байсан хамаагүй, та өөрийнхөө муу зуршлын оронд юу хийхээ төлөвлөх хэрэгтэй.
  • Яг одоо таны орчин таны муу зуршлыг илүү хялбар болгож, сайн зуршлыг улам хэцүү болгож байна. Орчноо өөрчил, тэгвэл та үр дүнг өөрчилж чадна.
  • Хэн нэгэнтэй хүчээ нэгтгэ. Та ганцаараа хооллож сууснаас хэн нэгэнтэй хамт идвэл илүү аз жаргалтай бас амар хялбар санагдаж эхэлнэ.

Стив Камбын хэлснээр “Та биеэ чангалж, дасгал сургуулилтаа алгасах, муу хоол идэх эсвэл бага унтах энэ нь таныг муу хүн болгохгүй.”

  • Таны муу зуршил хэзээ бодит байдалд тохиолддог вэ?
  • Та өдөр бүр муу зуршлаа хэдэн удаа хийдэг вэ?
  • Чи хаана байна?
  • Та хэнтэй хамт байна вэ?
  • Зан үйлийг өдөөж, түүнийг эхлүүлэхэд хүргэдэг зүйл юу вэ?Эдгээр асуудлыг хянах нь танд зан авирыг илүү сайн мэддэг болгож, үүнийг зогсоох хэдэн арван санааг өгөх болно.

Энэ бол эхлэх энгийн арга юм: Өдөрт хэдэн удаа таны муу зуршил болж байгааг хянах хэрэгтэй. Халаасандаа нэг цаас, үзэг тавь. Таны муу зуршил болох бүрд үүнийг цаасан дээрээ тэмдэглэ. Өдрийн төгсгөлд тооллын бүх тэмдгийг тоолж, нийт дүн чинь хэд болохыг хараарай.

Эхэндээ таны зорилго эрүүл бус эсвэл үр ашиггүй зүйл хийснийхээ төлөө өөрийгөө дүгнэх эсвэл өөрийгөө буруутгах явдал биш юм. Муу зуршлаа хаях нь цаг хугацаа, хүчин чармайлт шаарддаг боловч ихэнхдээ тэсвэр тэвчээр шаарддаг. Муу зуршлаа хаяж дуусдаг ихэнх хүмүүс үүнийг хэрэгжүүлэхээс өмнө олон удаа оролдож, бүтэлгүйтдэг. Та тэр дороо амжилтанд хүрч чадахгүй байж магадгүй, гэхдээ энэ нь та үүнийг огт авч чадахгүй гэсэн үг биш юм.

Share
error: Энэхүү контент хамгаалагдсан!